Installationsledare
Om tjänsten
Är du en strukturerad och tekniskt kunnig ledare som trivs i en samordnande roll? Som Installationsledare hos Arcona får du en nyckelroll i våra byggprojekt, där du blir en del av ett engagerat och samarbetsdrivet produktionsteam, där du rapporterar direkt till Produktionschefen och arbetar nära tillsammans med Projektingenjören. Vi är ett företag inom byggbranschen som värdesätter hållbarhet, säkerhet och nytänkande lösningar — och vi söker dig som vill bidra med din tekniska kompetens och strukturerade arbetssätt.
Ditt uppdrag
Som Installationsledare har du en central roll i våra byggprojekt, där du:
- Leder och samordnar installations- och maskinentreprenader (hiss, portar mm.), säkerställer att tid, ekonomi och kvalitet hålls samt att arbetsmiljön är säker.
- Är länken mellan installationsentreprenörer och byggledningen, med ansvar för tydlig dokumentation och uppföljning.
- Följer projektet från start till mål – från projektering och upphandling till produktion, driftsättning och överlämning.
- Främjar en säker arbetsplats, tar ansvar för provningar, driftsättning och injusteringar samt ser till att all dokumentation är korrekt och komplett.
Vill du ha en nyckelroll i spännande projekt och arbeta i ett team som värdesätter samarbete och kvalitet? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda installationsentreprenader, gärna inom VVS, och har god insikt i installationsprocessens olika faser. Har du även arbetat som handläggare för installationskonsulter och har en stark förståelse för projekthantering, är det ett plus.
Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning inom bygg, men motsvarande erfarenhet från arbetslivet är också värdefull. Erfarenhet som projektledare på ett installationsföretag samt kunskaper i VDC och BIM är meriterande.
Egenskaper vi värdesätter
Du är en tydlig och kommunikativ ledare som trivs med att ta ansvar och uttrycka dig väl i både tal och skrift. Din strukturerade arbetsstil gör att du effektivt hanterar planering, avstämning och prioritering av tid, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du organiserar ditt arbete för att skapa affärsmässiga lösningar som gynnar både Arcona och kunden.
Det här erbjuder vi dig
På Arcona värnar vi om våra medarbetare och erbjuder trygga anställningsvillkor med kollektivavtal. Vi erbjuder förmåner som företagshälsovård, konkurrenskraftig pension och omfattande personförsäkringar. Vi främjar ett hälsosamt liv genom friskvårdsbidrag och erbjuder attraktiva rabatter via vår förmånsportal.
Vi arbetar aktivt med våra kärnvärden – Prestigelösa, Engagerade, Närvarande, Tillitsfulla och Affärsdrivna (PENTA) – som präglar vår företagskultur och ledarskap. Här får du möjlighet att arbeta i en miljö som värdesätter samarbete och utveckling.
Ta nästa steg i din karriär – Välkommen att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att få veta mer om dig! Skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta chansen att bli en del av vårt engagerade team – vi ser fram emot att höra från dig!
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
hr@arcona.se
Din ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev.
Vi arbetar med löpande urval därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Sök tjänst
Frågor skickas till hr@arcona.se
Vi ser fram mot din ansökan!