Cecilia W – Projektadministratör

Hur hamnade du på Arcona?

Jag hade en bekant vars sambo arbetar på Arcona som tipsade om att de sökte en projektadministratör. Jag hörde av mig till honom och skickade sedan mitt CV till personalchefen och så fick jag jobbet!

Vad tycker du är det bästa med att arbeta på Arcona?

Jag gillar att Arcona är ett företag som är mån om sina anställda samt att det finns utvecklingsmöjligheter för alla.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är att det är varierande arbetsuppgifter, roliga kollegor och att det händer mycket på arbetsplatsen. Jag gillar att arbeta i projekt med alla olika faser ett projekt går igenom.

Kan du berätta om ditt arbete med nuvarande projekt?

Idag sitter jag i ett projekt i Sickla där vi bygger ett hotell åt Atrium Ljungberg, Tapetfabriken. Min roll är projektadministratör där jag huvudsakligen ansvarar för kontoret och etableringen och hjälper till med inköp, kvalitet och miljö samt andra administrativa uppgifter.

Hur ser en ”vanlig” dag på jobbet ut?

En vanlig dag på jobbet brukar starta med att jag hjälper till att skriva in någon ny yrkesarbetare i projektet. Därefter kan dagarna se lite olika ut. Just nu i slutskedet av projektet hjälper jag mycket till med att följa upp besiktningspunkter, samla in slutdokumentation från våra entreprenörer samt planera för att avveckla platskontoret. Däremellan kan det dyka upp frågor gällande vår manskapsetablering, beställningar av material till platskontoret samt fakturor som behöver hanteras.

Vilken är den stora utmaningen i ditt arbete?

Utmaningen med mitt arbete kan vara att orka ”hålla i” med att driva in dokument som våra entreprenörer ska lämna samt att behöva rådda om i exempelvis etablering/kontor på kort tid.

Tycker du att Arcona ser din potential och hur ser din framtid ut?

Jag känner att Arcona ser min potential både i form av att jag får uppskattning av mina närmsta kollegor samt feedback från min chef vilket hjälper mig att utvecklas till det bättre. Min fortsatta utveckling på Arcona kommer innefatta att få vara med i fler spännande projekt där jag kommer lära mig ännu mer inom ekonomi, inköp samt kvalitet och miljö. Jag har gått ett antal olika kurser dels interna, dels externa kurser som Arcona erbjuder.

Att arbeta som projektadministratör

Som Projektadministratör på Arcona är du en del av projektteamet som leds av Projektchefen. Du kommer att vara stationerad på ett eller flera projekt och ansvara för driften av platskontoret och där tillhörande administrativa uppgifter, såsom t.ex. ritningshantering både fysiskt och digitalt. På vissa projekt kan du vara ansvarig för en del mindre entreprenader som du styr mot tid, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du kommer att vara den naturliga länken mellan entreprenörer och Arconas platsledning i vardagsfrågor och svara för exempelvis säkerhetsgenomgångar och samordna konferenser och liknande event. Du rapporterar direkt till Projektchefen. Vid behov stöttar du även Affärschef i administrativa uppgifter som rör den egna affärsenheten. I rollen som Projektadministratör finns stora möjligheter till personlig utveckling. Som en del av Arcona, lägger du stor vikt vid en säker arbetsplats där du alltid föregår med gott exempel.

Bakgrund och egenskaper

Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom service och/eller administrativa uppgifter och med avslutade gymnasiala studier. IT-kunskaper i Officepaketet är meriterande, men inget krav. Du har en god förmåga att kommunicera både i tal och också skrift. Du har ett glatt humör och är genuint intresserad av människor. Du är strukturerad och ordningsam, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt vid ändrade förutsättningar. Du tycker om att planera och organisera. Du trivs med eget ansvar och att arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett eller flera team.